Open Menu
Photo diary - Arrivederci Reggio

2014-09-01

Nem kell a naptárra néznünk ahhoz, hogy konstatáljuk, ősz van. Bőven elég, ha kinézünk az ablakon. Amíg szakad az eső, én gondolatban még mindig augusztusnál tartok, és a napsüttötte Itáliában érzem magam. Képes beszámoló a nyaram utolsó - egyben legjobb - hetéről.

Három évvel ezelőtt egy egész hónapot töltöttem az olasz csizma csücskében, Reggio di Calabriaban. Azt a négy hetet nehéz lenne összefoglalni pár szóban, röviden elég annyi, hogy az volt életem legjobb nyara. Idén tavasszal jött a hívás: „Menjünk vissza egy hétre nyaralni!” Hülye lettem volna erre nemet mondani... Így augusztus végén, két óra alvás után felszálltunk a római járatra és dél felé vettük az irányt. Ötórás várakozás a reptéren smafu, rakjunk rá egy lapáttal, és vessük bele magunkat az éjszakába. #Whynot? A 0-24-es pörgést olyan lazulós napok követték, amikor az volt a legnagyobb problémám, hogy merről süt a nap. Mivel az elmúlt hónapokban szinte ki sem látszottam a munkából, a hirtelen jött semmittevés furcsának tűnt, de Csernus doki Kiút című könyve segített a helyzeten – egyébként kötelező olvasmány! Az Y-generációt veszi nagyító alá, ergo nekünk/ rólunk szól.

Sem én, sem a barátnőm nem az a típus, aki szeret a popsiján maradni. Ennek rendje és módja szerint fogtuk magunkat, és ha kellett, hajnalban vonatra szálltunk, több száz lépcsőt megmásztunk vagy tűző napon rohantunk a hajó után, hogy le ne késsük a csatlakozást. A tempót, amit diktáltunk még egy sportember is megirigyelhetné - de mivel én nem vagyok az, néha úgy éreztem ott helyben kiköpöm a tüdőm vagy szimplán eldőlök, mint egy rohadt nád. Mindezt azonban egy pillanat alatt elfelejti az ember, amikor meglátja a célt: a szépen csillogó tengert, az átlátszó vizet, a naplementében füstölgő vulkánt, napfelkeltét Szicíliában vagy amikor búvárkodás közben rájössz, hogy az apró kis problémák, amik miatt annyit aggódsz, egy cseppet sem számítanak. Rengeteg szép dolog van a világon, aminek inkább örülnünk kéne! Számomra például hatalmas élmény volt Dél-Olaszország legszebb strandján, Tropeán úszkálni és búvárkodni a zátonyok között: azokban a percekben nem számított semmi, csak az itt és a most.

Ha Szicíliában jártok, a következő városokat semmiképp se hagyjátok ki: Catania, Siracrusa, Cefalú, Noto, és Taormina. Idén csak Taormináig jutottunk el, de a szűk utcákkal, a görög színházzal és pazar strandjával kihagyhatatlan.

Hamarosan több kép is felkerül az oldalra. Stay tuned!