Open Menu
A week in paradise: Corfu

2016-08-18

Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hogy évente többször is van lehetőségem világot látni. Ugyanakkor, ha nyaralásról van szó, akkor mindig a jól bevált Földközi tenger mellett döntünk. Így szinte hihetetlen, hogy a görög szigetek valahogy mindig kimaradtak a potenciális utazási célpontok közül. Egészen tavalyig, amikor Lilyvel Zakyntoson ünnepeltük a 2015-ös évi sikereinket. (Én sikeresen leérettségiztem, ő pedig diplomát szerzett) Mondanom sem kell, hogy Görögország azonnal elvarázsolt. A páratlan természeti szépségek, a kellemesen meleg tenger, a profin kialakított tengerpartok, a helyi emberek vendégszeretete és persze a görög konyha. Ahh azok a vacsorák!!!!  Így biztos voltam benne, hogy idén is vissza szeretnék térni.

A görög szigetekben az a legjobb, hogy bár mind különböző, mégis nagyon hasonlítanak egymásra. Tehát a nélkül élvezhetjük a megszokott minőséget, hogy ugyan oda mennénk vissza. Biztosak lehetünk benne, hogy lélegzetelállító tájat, csodás tengerpartot és elképesztő ételeket fogunk találni. Ugyanakkor nem lesz deja vu érzésünk, hiszen minden görög sziget más és más, a maga nemében páratlan. Idén a smaragd sziget néven is emlegetett Korfura esett a választásunk.

Ugyan mi abszolút a medence/tengerparton pihenős család vagyunk, Korfu még minket is meg tudott mozgatni. Egyértelműen megérte kicsit aktívabbá tenni az idei nyaralást! Nem azt mondom, hogy minden nap napkeltétől napnyugtáig hátizsákkal bolyongjunk valahol a szigeten, de van pár program, amit nem érdemes kihagyni:

1. Naplementi hajókázás a fővárosba

Bár minden faluból indulnak a főváros (szintén Korfu) felé buszjáratok, egy jó kis esti sétára esélyünk sincsen a szerencsétlen menetrend miatt. 8 után ugyanis már nem indulnak buszok visszafelé, így marad a hazataxizás, ami nem olcsó mulatság. Így a legjobb alternatíva, az ár-érték arányban is megfelelő naplementi hajókázás. A hajó 6-7 körül indul, egy kellemes 1 órás hajókázás után pedig már ki is köt a fővárosban. Itt 2-3 óránk van bejárni a csodás hangulatú városkát (az óvárost, a két erődöt és a bevásárló utcákat ne hagyjuk ki!). Ez idő alatt kényelmesen bejárhatjuk az egész várost, sőt még egy gyors vacsora is beleférhet a visszaindulás előtt. Hazafelé úton már ránk fog sötétedni, így nem csak naplementében, hanem kivilágítva is megnézhetjük a szigetet kívülről. Mindkettő csodálatos!

2. Bérelt autóval a sziget körül

Abszolút baráti áron bérelhetünk autót sziget szerte, így megéri egy napra autóba pattanni és megnézni a tőlünk távolabb eső részeket is. Mi előre megterveztük, hogy a sziget mely pontjaira szeretnénk mindenképpen ellátogatni. Ezek kényelmesen bejárhatók voltak egy nap alatt, így bőven elég volt 12 órára kocsit bérelni.  Sissy kastélyban kezdtünk, ami méltán az egyik leghíresebb turista látványosság a szigeten. Innen Paleokastrica felé vettük az irányt, ami a sziget legszebb tengerpartja, így érdemes megállni, fürdeni, vízi biciklizni egy picit. Ezek után a nagybetűs látványosság, az agyag sziklás Sidari következett, ahol ne csak akkor ússzunk át a Love csatornán, ha az örök szerelmet keressük, az a babona nélkül is óriási élmény. Végül a vízben lebegő Vlacherna monostorral zártuk a napot, ahonnan tökéletes a kilátás, mint az Egér szigetre, mint a fölöttünk pár méterre elsuhanó repülőgépekre is.

3. Egész napos hajókázás a Jón tengeren

Az autentikus görög ebéddel egybekötött hajókirándulás szintén óriási élmény. A hajó korán reggel indul, így ha olyan szerencsénk van, mint amilyen nekünk volt, akkor delfinek fogják kísérni az utunkat. A hajó először az eldugott kis halászfalúba, Sivotába visz minket, ami már a görög szárazföldön található. Ezek után három, csak hajóval megközelíthető, csodálatos tengerparton kötünk majd ki az út során. A Kék Lagúna parton a víz mélysége a búvárkodást, és a hajóról ugrálást is megengedi.

Akik még nem jártak Korfun, azoknak mindenképpen ajánlom, hogy egyszer látogatassanak el a görög szigetek zöld foltjára!